دسته‌بندی نشده

انواع لیزر موهای زائد


اواسط دهه ۱۹۹۰ بود که FDA برای اولین بار تصویب کرد فناوری لیزر موهای زائد به سرعت پیشرفت کرده است. لیزرهای نسل قدیمی برای کاربر ، به ویژه انواع پوست تیره ، دست و پا گیر ، کند و دردناک بودند. خوشبختانه امروزه لیزرهای خاصی می توانند روی انواع پوست ، حتی پوست برنزه و در همه نواحی بدن کار کنند .

دستگاه های مختلفی برای لیزر موهای زائد استفاده می شود. IPL ، سیستم الكسانیدریت ، لیزر ND Yag ، لیزر دیود و لیزر روبی از این دسته هستند. حقیقت این است که هر لیزری برای همه مشتریان مناسب نیست.


لیزر حذف موهای زائد روبی با موج قرمز عمیق در ۶۹۴ نانومتر است که می تواند به خوبی توسط رنگدانه ملانین موجود در مو جذب شود و این یک انتخاب عالی برای موهای ظریف و نازک است. با این حال ، از آنجا که ملانین در پوست نیز وجود دارد ، دستگاه های لیزر روبی برای افرادی که پوست روشن ندارند ، ایمن نیستند. این دستگاه درد کمتری نسبت به اکثر دستگاه های از بین بردن مو دارد و معمولاً در سطح مقطع کوچک پوست از آن استفاده می شود. به دلیل این محدودیت ، سرعت تکرار کند و سطح مقطع نسبتاً کوچک ، لیزرهای Ruby این روزها محبوبیت کمتری پیدا کرده است .

سپس دستگاه های لیزر الکساندرایت داریم که از طول موج نور لیزر مداوم که در عمق ۷۵۵ نانومتر به پوست نفوذ می کند استفاده می کنند. لیزر الکساندرایت با سطح مقطع بزرگ و میزان تکرار زیاد یکی از سریعترین دستگاه های رفع مو است و برای درمان سریع نواحی بزرگ بدن مناسب است. به بیان ساده ، دستگاه های لیزر الكساندرایت فقط برای افرادی با پوست روشن و موهای تیره مناسب هستند ، زیرا می تواند در افراد با پوست تیره رنگدانه ایجاد كند.

دستگاه های لیزر دیود می توانند لیزری با قدرت بالا را که از نور مادون قرمز (نامرئی) ساطع می کند با طول موج ۸۰۰-۸۰۸ نانومتر تولید کنند. این طول موج طولانی تر از دستگاه الكساندریت به پوست نفوذ می كند. سیستم لیزر مو زدایی دیود ادعا می کند که در تمام سطوح پوست کار می کند (توسط FDA آمریکا تأیید شده است). با این حال ، به دلیل انرژی محدودی که می توان با خیال راحت از آن استفاده کرد ، اثر آن در انواع پوست های تیره محدود است.

دستگاه های لیزر ND Yag دو نوع نور مختلف (۱۰۶۴ و ۵۳۲ نانومتر) تولید می کنند. طول موج ۱۰۶۴nm ، فولیکول های مو را در زیر سطح پوست هدف قرار می دهد ، در حالی که طول موج ۵۳۲nm به فولیکول های نزدیک به سطح پوست نفوذ می کند. برای پوست های تیره ایمن ترین است. لیزر Nd: YAG در انواع پوست از جمله پوست برنزه قابل استفاده است. با سطح مقطع بزرگ و سرعت تکرار سریع ، می تواند مناطق بزرگ را به سرعت درمان کند. اکثر کلینیک ها از این دستگاه ها برخوردار نیستند ، زیرا به طور کلی گران ترین دستگاه برای خرید هستند.

IPL مخفف Intense Pulsed Light است و یک سیستم لیزر برای حذف مو نیست. دستگاه لیزر IPL از طریق پوست طول موج های مختلفی را ساطع می کند و فولیکول های مو را در سطوح مختلف مختلف هدف قرار می دهد. این دستگاه ها می توانند در مدت زمان کمتری نسبت به سایر دستگاه ها مناطق وسیعی از پوست را پوشش دهند. برای اکثر انواع پوست بی خطر است اما به اندازه سایر دستگاه ها روی موهای رنگ روشن م effectiveثر نیست. با این حال ، از آنجا که بیشتر انرژی نور در طول موج های کوتاهتر است ، درمان انواع پوست های تیره کمتر از لیزر مناسب است.